انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال

بهترین شبکه ای که می توان به وسیله ی آن اتریوم را در تراست ولت انتقال داد، شبکه BEP20 می باشد. کاربرد این شبکه بیشتر برای ارزهای دیجیتال اصلی مانند : بیت کوین، اتریوم و دات است. توجه به نوع شبکه در هنگام خرید و فروش بسیار مهم خواهد بود.


انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال Trc20

بهترین شبکه انتقال ارز دیجیتال کدام است؟

قبل از بیان دی ارز در رابطه با  بهترین انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال لازم است تعریفی از شبکه انتقال ارز دیجیتال داشته باشیم تا درک مطالب آتی آسان تر شود.  این شبکه محیطی مناسب برای انتقال انواع ارزهای دیجیتال محسوب می شود. هر کدام از شبکه ها کارمزد های مختص به خود را داشته و برخی شبکه ها کارمزد کمتری را دریافت می کنند. علاوه بر برگزیدن یک شبکه انتقالی با نرخ پایین، انتخاب صرافی که کارمزد پایینی دریافت می کند نیز بسیار مهم است.

بهترین شبکه انتقال ارز دیجیتال قطعا شبکه ای خواهد بود که از سرعت انتقال بالایی برخوردار باشد و  انتقال ارز را با کمترین کارمزد انجام دهد. بطور کلی یک ارز دیجیتال ممکن است توسط چندین شبکه پشتیبانی شود که این امر سبب آزادی عمل برای کاربرد می شود. در حال حاضر این شبکه ها در حال پیشرفت و توسعه هستند و هر کدام در صدد هستند تا نواقص را برطرف کرده و مزیت های بیشتری را برای کاربران مهیا سازند.

ویژگی های مهم انواع بهترین شبکه انتقال ارز دیجیتال عبارتند از :

  • ضریب امنیت بالا
  • توکن ها و کیف پول های سازگار
  • بلاک چین پایه
  • سرعت پردازش تراکنش ها
  • کارمزد دریافتی پایین

نحوه تشخیص شبکه ارز دیجیتال

برای بیان نحوه تشخیص شبکه ارز دیجیتال ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای انجام انتقال های گوناگون باید مبدا و مقصد یکی باشد. بدین معنا که امکان انتقال ارز دیجیتال تتر از شبکه اتریوم به شبکه ترون مقدور نخواهد بود. در این بین آدرس برخی شبکه ها به دلیل کپی بودنشان، شبیه به یکدیگر است. برای مثال شبکه اتریوم به دلیل کپی بودنش از روی شبکه اسمارت چین، آدرسی مشابهی دارد.

برای پاسخ به این سوال باید به آدرس کیف پول مراجعه شود. چنانچه از صرافی های آنلاین استفاده می کنید، به بخش دپوزیت رفته و شبکه ی مورد استفاده را مشاهده کنید. برای مثال ارز بیت تورنت در شبکه های BEP20،BEP2 ،ERC10  قابل انتقال می باشد.

شبکه انتقال اتریوم در تراست ولت

شبکه انتقال اتریوم در تراست ولت
شبکه انتقال اتریوم در تراست ولت

بهترین شبکه انتقال اتریوم در تراست ولت کدام است؟  

مهمترین شبکه های تراست ولت کدامند؟

برای پاسخ به این سوالات در ابتدا به معرفی مهمترین شبکه های تراست ولت می پردازیم، این شبکه ها عبارتند از :

  1. شبکه BEP2 کارمزد کم 
  2. شبکه BEP20 کارمزد کم 
  3. شبکه ERC20 اتریوم که کارمزد بالایی دارد 
  4. شبکه TRC20 یا همان TRX کارمزد مناسب دارد 

بهترین شبکه ای که می توان به وسیله ی آن اتریوم را در تراست ولت انتقال داد، شبکه BEP20 می باشد. کاربرد این شبکه بیشتر برای ارزهای دیجیتال اصلی مانند : بیت کوین، اتریوم و دات است. توجه به نوع شبکه در هنگام خرید و فروش بسیار مهم خواهد بود. از ویژگی های این شبکه که به بایننس اسمارت چین نیز معروف است می توان به (سرعت بالای تراکنش ها و کارمزد پایین) اشاره کرد. همچنین این شبکه مناسب قرارداد های هوشمند نیز می باشد.

شبکه انتقال دوج کوین به تراست ولت

بهترین شبکه انتقال دوج کوین به تراست ولت، شبکه ی BEP20 است. این شبکه این امکان را برای کاربران مهیا ساخته است که رمز ارز های خود را با تضمین امنیت کامل انتقال دهند. از آنجایی که دوج کوین جزو محبوب ترین رمز ارز های برای افراد ثروتمند به حساب می آید، برای کاربران نیز مهم واقع می شود.

شبکه انتقال دوج کوین به تراست ولت
شبکه انتقال دوج کوین به تراست ولت

از مهمترین ویژگی های یک کیف پول با کیفیت برای دوج کوین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پشتیبانی از Dogecoin
  • امنیت والت
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی قوی
  • نظرات کاربران

برای اطمینان از اینکه آیا کیف پول از رمز ارز مورد نظر پشتیبانی می کند یا نه، باید به وبسایت رسمی والت رفته و کلمه ی Dogecoin را جستجو نمایید. انتخاب کیف پولی که تم کاربر پسند دارد و از رابط کاربری آسانی برخوردار است برای کاربران مبتدی بسیار پیشنهاد  می شود.

شبکه انتقال بیت کوین به تراست والت

شبکه انتقال بیت کوین به تراست والت نیز، شبکه ی BEP20 می باشد. این شبکه پلتفرمی برای اجرای نرم افزار های غیر متمرکز و قرارد های هوشمند است. از آنجایی که این شبکه هوشمند با ماشین مجازی اتریوم سازگاری دارد، توانایی قرارداد هوشمند را به محیط بایننس می آورد. شبکه انتقال bnb به تراست ولت نیز همین BEP20 می باشد.

بطور کلی شبکه BEP20 ،جهت بهره گیری از استاندارد های لازم برای طراحی و نوشتن قراردادهای هوشمند ساخته شده است. این استاندارد ها کد هایی هستند که تعیین می کنند چه چیزی بر شبکه بلاکچینی لحاظ شود. تفاوت اصلی بایننس اسمارت چین با بایننس چین این است که بایننس اسمارت چین سازگاری با قرارداد های هوشمند برخوردار است. در مقابل بایننس چین به عدم ازدحام شبکه و سرعت متمرکز است.

ارزانترین شبکه انتقال ارز

شبکه ی TRC20  به سبب کارمزد پایین و سرعت تراکنش بالا به عنوان ارزانترین شبکه انتقال ارز دیجیتال شناخته شده است. این شبکه فعالیت خود را در قالب بلاکچین اختصاصی رمز ارز TRON انجام می دهد و بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. TRC20 در مقایسه با BEP20 کارمزد کمتری را برای انتقال رمزارز ها دریافت می کند. بنابراین انتخاب شبکه ای که ارزان باشد کمک زیادی به افزایش سودآوری کاربران خواهد کرد.

انتقال تتر که جزو اولین استیبل کوین ها بوده از طریق شبکه TRC20 امکان پذیر است. این شبکه به عنوان ارزان ترین شبکه ی انتقال ارزهای دیجیتال، محسوب می شود. شناخت انواع شبکه های تراست ولت موجب می شود که انتقالات شما به درستی انجام شود و به مقصد برسد. همانطور که قبلا بیان شد، مبدا و مقصد باید یکسان باشند بنابراین در زمان کپی کردن آدرس کیف پول، دقت لازم اعمال شود.

ارزانترین شبکه انتقال ارز
ارزانترین شبکه انتقال ارز

شبکه trx چیست؟

برای پاسخ به سوال شبکه trx چیست بهتر است اینطور بیان کنیم که شبکه ترون و ارز trx یک برنامه (قابل اطمینان و غیر متمرکز) هستند. شبکه ترون در سال 2017 به وسیله ی بنیاد Tron Foundation طراحی شد. هدف شبکه ترون از بین بردن واسطه ها بوده و به منظور پاداش دادن به تولیدکنندگان محتوا دایر شده است. همچنین این شبکه به تولید کنندگان محتوا این امکان را می دهد تا محتوا های خود را تولید و (بصورت مستقیم و سریع) درآمد را از مصرف کنندگان دریافت نمایند.

برخی از تفاوت شبکه trc20 با trx عبارتند از :

  • Trx ارز دیجیتال بومی بلاک چین بوده و در مقابل trc20 استانداردی است که توکن های دیگر با رعایت آن می توانند روی ترون به وجود آیند.
  • برای تولید توکن ها بر اساس trc20 باید کارمزدی در قالب ارز trx پرداخته شود. همچنین کارمزد تراکنش ها در شبکه ی trc20 با trx پرداخت می شود. در حالی که استاندارد trc20 استانداردی است که بر اساس آن در شبکه ترون از آدرسی به آدرس دیگر فرستاده می شود.

شما میتوانید با کلیک بر روی صرافی های معتبر جهانی ارز دیجیتال و بروکرها آنها را شناسایی کنید.

کلام آخر 

در این مقاله به معرفی بهترین شبکه انتقال ارز دیجیتال پرداختیم و توضیحاتی در مورد شبکه های انتقال ارزهای دیجیتال دادیم. تحلیلگران معتقد هستند که ارز ترون تا پایان سال 2022 به سمت قیمت 0.20 دلار حرکت می کند. هزینه ی کم معاملات و پردازش سریع معاملات و همچنین انجام قراردادهای هوشمند نقش بسیار مهمی در توسعه ترون داشته است.

سوالات متداول

شبکه انتقال TRC20 چیست؟
شبکه انتقال TRC20 به زیرساختی گفته می شود که امکان انتقال توکن های TRC20 را فراهم مینماید که ارزهای دیجیتالی هستند که بر بستر بلاکچین TRON ساخته شده اند. این شامل پلتفرم ها، کیف پول ها و پروتکل هایی میباشد که کاربران را قادر میکند توکن های TRC20 را ارسال و دریافت نمایند.
شبکه TRC20 چطور کار میکند؟
شبکه  TRC20 بر روی بلاکچین TRON کار میکند و از قابلیت قرارداد هوشمند آن استفاده مینماید. افراد تراکنش ها را از طریق کیف پولها که با شبکه TRON برای اجرای انتقال توکن در تعامل هستند، انجام میدهند. تراکنش ها در بلاک چین TRON تایید و ثبت می شوند و از انتقال ایمن و شفاف اطمینان حاصل میشود..
کدام پلتفرم ها از انتقال توکن TRC20 پشتیبانی دارند؟
بعضی از معروفترین پلتفرم ها عبارتند از : TRON Mainnet، صرافی‌هایی مانند JustSwap و Poloni DEX که غیرمتمرکز و مبتنی بر TRON (DEX) هستند، و DApp‌های ساخته شده در شبکه TRON.
کدام کیف پول ها با شبکه انتقال TRC20 سازگاری دارند؟
از جمله کیف پول های کاربر پسند می توان به TronLink، Trust Wallet و TokenPocket اشاره نمود.
انتقال توکن TRC20 در شبکه TRON چقدر امنیت دارد؟
انتقال توکن TRC20 در شبکه TRON از ویژگی های امنیتی اساسی فناوری بلاک چین بهره میگیرد. به این ترتیب که تراکنش ها در یک دفتر کل غیرقابل تغییر ثبت میگردد و شبکه TRON از مکانیسم های اجماع برای اعتبارسنجی و ایمن سازی نقل و انتقالات استفاده مینماید.

دی ارز ، مرجع تخصصی معرفی بازارهای مالی 

به‌این post امتیاز دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *