ثبت نام در بروکر اوربکس Orbex

هنگام ثبت نام در بروکر اوربکس شما باید نوع حساب کاربری خود را مشخص نمایید. به صورت کلی، اوربکس سه نوع حساب کاربری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.


ثبت نام در بروکر اوربکس چه مزایا و مراحلی دارد؟ این سوال از جمله پرسش های متداولی به حساب می آید که افراد تازه وارد در دنیای ترید با آن مواجه می شوند. به صورت کلی، هنگام فعالیت در دنیای فارکس، انتخاب یک بروکر معتبر و حرفه ای اهمیت زیادی خواهد داشت. از جمله بروکر های خوش نام و خوش سابقه ای که چندین سال متوالی خدمات خود را در اختیار مشتریان قرار داده اند، می توان به اوربکس اشاره نمود. این بروکر مطرح و شناخته شده همواره به رضایت مشتریان خود اهمیت زیادی داده و به دنبال ارتقا سطح آن می باشد. لازم به ذکر است که افتتاح حساب بروکر اوربکس، اصلا پیچیده نمی باشد! با پشت سر گذاشتن چندین مرحله ساده، شما می توانید نسبت به ثبت نام در این بروکر و استفاده از خدماتش اقدام نمایید. در این صفحه ما قصد داریم تا چیستی، ویژگی ها، رگوله و اعتبار بروکر اوربکس را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم.
همه چیز در مورد بروکر اوربکس
همه چیز در مورد بروکر اوربکس

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم از دست ندهید:  شارژ بروکر با وب مانی

قبل از پرداختن به مراحل ثبت نام در بروکر اوربکس، بیایید چیستی این مجموعه را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در قسمت های قبل تر هم گفته شد، بروکر های خاصی همچون اوربکس بیش از ده سال سابقه فعالیت دارند! این بروکر در سال 2010 میلادی فعالیت خود را شروع نمود و دو شرکت اصلی یعنی Orbex Global Limited و Orbex Limited دارد. دفتر مرکزی این بروکر در قبرس بوده و حداقل واریز آن برابر با 10 دلار می باشد.  

رگوله و اعتبار بروکر اوربکس

این مجموعه توسط دو رگوله اصلی یعنی Cysec و FSA مورد تایید قرار گرفته است. البته که چند وقتی رگوله FSA مجوز این بروکر را باطل کرده بود. طی چند سال فعالیتش، این بروکر همه تلاش خود را به کار گرفته تا نیاز های مشتریان را به عنوان یک اولویت مورد بررسی قرار دهد. طی چند سال اول فعالیتش، اوربکس به دنبال راه اندازی یک زیرساخت با کیفیت برای ترید بود. همزمان این مجموعه موفق شد تا دفاتر خود را در سراسر جهان افتتاح نماید. تا امروز کاربران هیچ مشکلی را هنگام استفاده از این بروکر گزارش نداده اند.

ثبت نام و افتتاح حساب

ثبت نام در بروکر اوربکس

ثبت نام در بروکر اوربکس
بررسی ویژگی های کلیدی این بروکر

ثبت نام در بروکر اوربکس Orbex

دیگر مسئله ای که قبل از پرداختن به روش ثبت نام در بروکر اوربکس شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید به ویژگی های کلیدی این مجموعه اشاره دارد. به صورت کلی، این بروکر یک سری امکانات جالب را به همراه دارد. این مجموعه حساب اسلامی داشته و پشتیبانی فارسی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. یعنی کاربران فارسی زبان بدون نگرانی در مورد مهارت های انگلیسی خود می توانند این بروکر را مورد استفاده قرار دهند.

با ثبت نام در بروکر اوربکس، شما می توانید به روش های متنوع واریز و برداشت دسترسی داشته باشید. در بخش فارسی، سایت اوربکس کمی ضعیف عمل کرده و گاهی اوقات اصطلاحات اشتباهی را مورد استفاده قرار می دهد. متاسفانه این بروکر نماد های کریپتو نداشته و از کپی ترید هم پشتیبانی نمی کند. همه این موارد باعث شده اند تا برخی از کاربران هنگام استفاده از خدمات این بروکر معروف و شناخته شده با چند چالش خاص مواجه شوند.

آیا شما هم به دنبال ثبت نام در بروکر اوربکس هستید؟ در اولین مرحله باید وارد سایت آن شوید. ورود به سایت اصلی بروکر Orbex کار دشواری به حساب نمی آید. کاربرانی که بدون ابراز های تغییر آی پی وارد این بروکر شوند، سایت فارسی زبان را مشاهده خواهند کرد. در مرحله بعد شما باید روی گزینه ثبت نام یا Register کلیک نمایید. در فرم ثبت نام شما باید به ترتیب نام، نام خانوادگی، شماره تماس و کشور خود را ثبت نمایید.

ثبت نام در این بروکر

مراحل ثبت نام در بروکر اوربکس
مراحل ثبت نام در بروکر اوربکس

در مرحله بعد ثبت نام در بروکر اوربکس، شما باید وارد آدرس ایمیل خود شوید. این شرکت برای شما یک ایمیل تاییدیه ارسال می نماید. کلیک روی لینک موجود در ایمیل به شما اجازه می دهد تا اکانت خود را فعال سازی نمایید. در مرحله بعد شما باید یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید. با پشت سر گذاشتن همه این مراحل، پروسه ثبت نام در این بروکر به اتمام رسیده و شما می توانید با استفاده از ایمیل و رمزی که انتخاب کردید، وارد این بروکر شوید.

پس از ورود به بروکر اوربکس، شما باید نوع حساب کاربری خود را انتخاب و آن را شارژ کنید. از طریق گزینه پروفایل موجود در این بروکر، شما باید تنظیمات را باز کنید. زبان این بروکر فارسی بوده و شما می توانید فرم را بر اساس اطلاعات مورد نیاز پر کنید.

احراز هویت در بروکر اوربکس
احراز هویت در بروکر اوربکس

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم از دست ندهید:  معرفی ۸ تا از بهترین بروکر ها برای معاملات طلا

 

احراز هویت در بروکر اوربکس

با اتمام ثبت نام در بروکر اوربکس و ایجاد یک حساب کاربری جدید، شما باید احراز هویت را انجام دهید. احراز هویت در این بروکر خیلی پیچیده نیست. شما می توانید از کارت ملی، پاسپورت یا گواهینامه رانندگی خود استفاده نمایید.

از منوی پروفایل وارد گزینه آپلود مدارک شوید. پشت و روی مدارک هویتی خود را با کیفیت قابل قبول عکس برداری نمایید و آن را ثبت کنید. در مرحله آخر شما باید منتظر بمانید تا این بروکر اطلاعات را بررسی کند و نتیجه را به شما اطلاع دهد.

مراحل ثبت نام در بروکر اوربکس

ثبت نام و افتتاح حساب

نحوه واریز و برداشت در بروکر اوربکس

واریز و برداشت امن ریالی

فوری و مستقیم

امن و راحت

امکان پرداخت با چندین ارز مختلف

کیف پول اوربکس برای انتقال وجه فوری

کارمزد صفر برای پرداخت های شرکتی

حال که مباحثی همچون نحوه ثبت نام در بروکر اوربکس را به صورت کامل پشت سر گذاشتیم، بیایید روش های پرداخت و برداشت از این بروکر را زیر ذره بین ببریم. کاربران ایرانی همیشه برای استفاده از سرویس های پرداخت بین المللی با یک سری چالش های خاص مواجه بوده اند. آنها نمی توانستند به درستی نسبت به استفاده از خدمات درگاه پرداخت هایی همچون ویزا، پی پال یا مستر اقدام نمایند. در چنین شرایطی دسترسی به بازار های بین المللی و بروکر های حرفه ای جهانی، برای آنها دشوار بود. همانطور که گفتیم، یکی از مهم ترین اهداف بروکر اوربکس به راحت تر کردن دسترسی کاربران آسیای غربی و شرقی مربوط است.

بروکر اوربکس با هدف راحت تر کردن نحوه واریز و برداشت خود، تکنیک های خاصی را مورد استفاده قرار می دهد. اول روش واریز و برداشت در این بروکر به استفاده از ریال اشاره دارد. شما می توانید درگاه های ریالی را با هدف شارژ حساب خود در این بروکر مورد استفاده قرار دهید. جدا از این مسئله، برای واریز به اوربکس شما می توانید از وب مانی هم استفاده نمایید.

وب مانی یکی از درگاه های پرداختی روسی به حساب می آید که خدماتش را بدون مشکل در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد. در نهایت برای استفاده از بروکر اوربکس شما می توانید نسبت به شارژ حساب خود از طریق ارز های دیجیتال هم اقدام نمایید. ارز های دیجیتال هم در این زمینه بازدهی و سود مطلوبی را در اختیار شما می گذارند.

روش های واریز:

  • کارت های بانکی: ویزا، مسترکارت، UnionPay
  • کیف پول های الکترونیکی: Skrill، Neteller، Perfect Money
  • حواله بانکی: سوییفت، SEPA

حداقل واریز:

  • 100 دلار برای حساب های استارتر و پریمیوم
  • 25,000 دلار برای حساب آلتیمیت

زمان واریز:

  • واریز با کارت های بانکی و کیف پول های الکترونیکی فوری است.
  • واریز با حواله بانکی 1 تا 3 روز کاری طول می کشد.

روش های برداشت:

  • کارت های بانکی: ویزا، مسترکارت
  • کیف پول های الکترونیکی: Skrill، Neteller، Perfect Money
  • حواله بانکی: سوییفت، SEPA

حداقل برداشت:

  • 50 دلار

زمان برداشت:

  • برداشت با کارت های بانکی و کیف پول های الکترونیکی 1 تا 2 روز کاری طول می کشد.
  • برداشت با حواله بانکی 3 تا 5 روز کاری طول می کشد.

ملاحظات:

  • بروکر اوربکس کارمزد واریز و برداشت دریافت نمی کند.
  • قبل از درخواست برداشت، باید حساب خود را تأیید کنید.
  • برای تأیید حساب، باید مدارک هویتی و آدرس خود را ارائه دهید.

 

به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را هم از دست ندهید:  بهترین بروکر برای معامله داوجونز

 

انواع شاخص ها در بروکر اوربکس

بروکر اوربکس طیف وسیعی از شاخص ها را برای معامله ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تا به بازارهای مختلف جهانی دسترسی داشته باشید.

برخی از محبوب ترین شاخص های موجود در اوربکس عبارتند از:

شاخص های سهام:

  • S&P 500: شاخصی از 500 شرکت بزرگ سهامی عام در ایالات متحده
  • Nasdaq 100: شاخصی از 100 شرکت بزرگ غیر مالی در بازار بورس نزدک
  • DAX: شاخصی از 30 شرکت بزرگ آلمانی
  • FTSE 100: شاخصی از 100 شرکت بزرگ بریتانیایی
  • Nikkei 225: شاخصی از 225 شرکت بزرگ ژاپنی

شاخص های کالایی:

  • WTI (West Texas Intermediate): شاخصی برای نفت خام سبک و شیرین
  • Brent: شاخصی برای نفت خام
  • طلا: شاخص قیمت طلا
  • نقره: شاخص قیمت نقره

شاخص های ارزی:

  • EUR/USD: شاخص یورو به دلار آمریکا
  • USD/JPY: شاخص دلار آمریکا به ین ژاپن
  • GBP/USD: شاخص پوند انگلیس به دلار آمریکا
  • AUD/USD: شاخص دلار استرالیا به دلار آمریکا

شاخص های اوراق قرضه:

  • US Treasury 10-Year: شاخص اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده
  • German 10-Year Bund: شاخص اوراق قرضه 10 ساله آلمان
  • UK 10-Year Gilt: شاخص اوراق قرضه 10 ساله انگلستان

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • هر شاخص دارای ویژگی های خاص خود است، مانند ریسک، نقدشوندگی و نوسانات.
  • قبل از معامله هر شاخص، باید به طور کامل آن را بررسی کنید و از خطرات آن آگاه باشید.
  • اوربکس ابزارهای مختلفی را برای کمک به شما در تجزیه و تحلیل شاخص ها ارائه می دهد، مانند نمودارها، اخبار و تحلیل های بازار.

 

انواع حساب های معاملاتی در بروکر اوربکس Orbex

هنگام ثبت نام در بروکر اوربکس شما باید نوع حساب کاربری خود را مشخص نمایید. به صورت کلی، اوربکس سه نوع حساب کاربری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. سرمایه شما و میزان فعالیتتان در بازار های خاصی همچون بورس فارکس از جمله متغیر هایی به حساب می آیند که روی نوع حساب کاربری شما موثر اند.

اولین مورد از انواع حساب های معاملاتی در بروکر اوربکس Orbex به مبتدی یا Started اشاره دارد. برای افتتاح چنین حساب کاربری شما باید 100 دلار سپرده را در اختیار اوربکس قرار دهید. حداکثر اهرم موجود در این حساب کاربری برابر با 1:500 می باشد. به خاطر داشته باشید که کاربران این حساب می توانند به سیگنال های رایگان، VPS و وبینار ماهیانه دسترسی داشته باشند. متاسفانه امکان دسترسی به محتوای آموزشی در این نوع حساب وجود ندارد.

دومین دسته بندی از انواع حساب های معاملاتی در بروکر اوربکس Orbex به حساب های ویژه یا Premium اشاره دارد. به صورت کلی، برای استفاده از این حساب شما باید 500 دلار سرمایه را در اختیار اوربکس قرار دهید. اسپرد در این حساب از 0 پیپ شروع شده و کمیسیون هم 8 دلار می باشد. به خاطر داشته باشید که لوریج یا اهرم در این حساب کاربری برابر با حساب های مبتدی است. نوع اجرا در این حساب برابر با NDD بوده و با استفاده از آن شما می توانید به سیگنال های برتر دسترسی داشته باشید. کاربران این حساب می توانند از جلسات آموزشی و وبینار های انحصاری هم استفاده نمایند.

در نهایت آخرین دسته بندی انواع حساب های معاملاتی در بروکر اوربکس Orbex به حساب نهایی اشاره دارد. برای استفاده از این حساب شما باید 25 هزار دلار سرمایه در اختیار این شرکت قرار دهید. اسپرد در این حساب برابر با 0 پیپ بوده و کمیسیون هم 5 دلار می باشد. اهرم، حد ضرر و نوع اجرای اکانت در این مورد هم با مبتدی و پرمیوم تفاوتی ندارد. کاربران حساب های نهایی می توانند به سیگنال های فوق العاده خاص، VPS، ترید زنده و جلسات آموزشی با کیفیت دسترسی داشته باشند. پس اگر شما هم به دنبال استفاده از یک حساب ویژه برای ترید در بروکر اوربکس هستید، می توانید این مورد را به کار گیرید.

نوع حساب حداقل واریز اسپرد کمیسیون لوریج
ECN $500 از 0.0 پیپ $7 به ازای هر لات 1:500
STP $100 از 1.5 پیپ بدون کمیسیون 1:500
پام $10000 از 0.7 پیپ $3 به ازای هر لات 1:500

نکات:

  • اسپرد: تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک جفت ارز.
  • کمیسیون: هزینه ای که بروکر برای هر معامله دریافت می کند.
  • حداکثر لوریج: نسبت حداکثری که می توانید از پول بروکر برای معامله استفاده کنید.
  • پلتفرم: نرم افزاری که برای انجام معاملات استفاده می کنید.

انتخاب نوع حساب:

انتخاب نوع حساب به نیازها و تجربه شما بستگی دارد.

  • حساب استارتر: برای معامله گران مبتدی که با واریز کم شروع می کنند مناسب است.
  • حساب پریمیوم: برای معامله گران باتجربه تر که به دنبال اسپردهای tighter هستند مناسب است.
  • حساب آلتیمیت: برای معامله گران حرفه ای که به دنبال بهترین شرایط معاملاتی هستند مناسب است.

ثبت نام و افتتاح حساب

 

کمیسیون حساب های بروکر اوربکس
کمیسیون حساب های بروکر اوربکس

کمیسیون حساب های بروکر اوربکس

دیگر مسئله ای که هنگام ثبت نام در بروکر اوربکس ذهن کاربران را به خود درگیر می کند، کمیسیون اکانت های مختلف این مجموعه است. همه بروکر های فعال در سراسر جهان، مقداری کمیسیون را از کاربران خود دریافت می نمایند. این حجم کمیسیون به نگهداری از بروکر و ارائه خدماتش کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که کمیسیون در همه بروکر های فعال در سطح ایران یکسان نمی باشد. شاید برخی از بروکر ها، بی دلیل کارمزد یا کمیسیون بالایی را از کاربران خود دریافت نمایند.

در هر صورت، کمیسیون ثبت نام در بروکر اوربکس بر اساس نوع اکانت شما متغیر است. قاعدتا یک اکانت مبتدی یا Starter نباید به اندازه اکانت های ویژه و نهایی کمیسیون پرداخت نماید. کمیسیونی که برای اکانت های مبتدی در نظر گرفته می شود برابر با 0 دلار می باشد. یعنی برای حساب های مبتدی و کم حجم، هیچ کمیسیونی در نظر گرفته نشده است. اگر شما اکانت خود را به ویژه ارتقا دهید، باید مبلغ 8 دلار را به عنوان کمیسیون پرداخت نمایید. در نهایت حساب های نهایی، باید 5 دلار کمیسیون پرداخت کنند. به خاطر داشته باشید که احتمال تغییر مقادیر گفته شده در بازه های زمانی مختلف وجود دارد. پس شما باید اطلاعات روز این بروکر را مورد بررسی قرار دهید.

اگر به دنبال صرافی معتبر هستید، لیست صرافی های ارز دیجیتال در ایران و بروکرها کلیک کنید.

 

 

آیا بروکر اوربکس معتبر است ؟

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که آیا می توان به بروکر های خاصی همچون اوربکس اعتماد نمود؟ داستان کلاهبرداری بروکر اوربکس Orbex چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که تا این لحظه گزارشی مبنی بر کلاهبرداری این بروکر معتبر در ایران ثبت نشده است. به صورت کلی، این کارگزاری توسط رگوله معتبر CySEC فعال در کشور قبرس مورد بررسی قرار گرفته است. البته که کاربران ایرانی تحت پوشش این رگولاتوری نبوده و احتمال بروز مشکل برای آنها وجود دارد.

متاسفانه تحریم های بین المللی گسترده ای علیه کاربران ایرانی اعمال شده است. در نتیجه، رگولاتوری های معتبری همچون FSC هم خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی کنند. این رگولاتوری هم مجوز های مورد نیاز برای فعالیت را در اختیار بروکر اوربکس داده است. پس اگر شما هم به دنبال یک بروکر معتبر و شناخته شده برای انجام فعالیت های خاصی همچون ترید در بازار فارکس هستید، می توانید هم اکنون و با خیال راحت نسبت به استفاده از خدمات اوربکس اقدام نمایید. شاید رگوله های ناظر روی فعالیت این بروکر به کاربران ایرانی خدمت ارائه نکنند ولی سابقه طولانی و درخشان آن باعث شده تا افراد علاقه زیادی به استفاده از آن داشته باشند. در ضمن، روند ثبت نام در این بروکر خیلی ساده می باشد.

 

نظرات معاملات برتر در مورد حساب های معاملاتی در بروکرها

معامله گران برتر در انتخاب بروکر و نوع حساب معاملاتی بسیار دقت می کنند. آنها به دنبال بروکری هستند که شرایط معاملاتی مناسب، پلتفرم های معاملاتی قدرتمند و پشتیبانی قابل اعتمادی ارائه دهد.

در اینجا برخی از نظرات معاملات برتر در مورد حساب های معاملاتی در بروکرها آورده شده است:

1. اسپرد و کمیسیون:

  • اسپرد: معامله گران برتر به دنبال بروکرهایی هستند که اسپردهای tighter ارائه دهند. اسپرد tighter به معنای سود بیشتر در هر معامله است.
  • کمیسیون: معامله گران برتر به دنبال بروکرهایی هستند که کمیسیون های کمتر دریافت کنند.

2. پلتفرم معاملاتی:

  • معامله گران برتر به دنبال پلتفرم های معاملاتی قدرتمند و کاربرپسند هستند.
  • پلتفرم های معاملاتی محبوب متاتریدر 4، متاتریدر 5 و cTrader هستند.

3. پشتیبانی:

  • معامله گران برتر به دنبال بروکرهایی هستند که پشتیبانی قابل اعتمادی ارائه دهند.
  • پشتیبانی باید 24/5 در دسترس باشد و به سوالات معامله گران به طور سریع و دقیق پاسخ دهد.

4. رگولاتوری:

  • معامله گران برتر به دنبال بروکرهایی هستند که توسط یک نهاد نظارتی معتبر رگوله شده باشند.
  • رگولاتوری به معنای این است که بروکر ملزم به رعایت قوانین و مقررات است.

5. حداقل واریز:

  • معامله گران برتر به دنبال بروکرهایی هستند که حداقل واریز کمتر داشته باشند.

  • این امر به معامله گران اجازه می دهد تا با سرمایه کمتر شروع به معامله کنند.

 

 

انواع جوایز بروکر اوربکس

حال که مباحث مربوط به ثبت نام در بروکر اوربکس را پشت سر گذاشتیم، بیایید جوایز مخصوص این بروکر را زیر ذره بین ببریم. به صورت کلی، بروکر های شناخته شده ای همچون اوربکس با هدف افزایش تعاملات کاربران، نسبت به راه اندازی مسابقه های مختلفی اقدام می نمایند. یکی از همین مسابقه های مطرح که دو سال پیش شروع شد، مربوط به ترید است. با ثبت نام در این بروکر و شروع ترید، کاربران می توانستند شمش طلا برنده شوند! البته که بونوس یا جایزه در بروکر هایی همچون اوربکس دائمی نیستند. این بروکر فقط در برخی از مواقع سال نسبت به ارائه جایزه برای کاربران خود اقدام می نماید. با بررسی اطلاعیه های رسمی این شرکت شما می توانید از جوایز و جشنواره های آن مطلع شوید.

بروکر اوربکس به خاطر یازدهمین سالگرد افتتاح خود تصمیم گرفت تا آفر های ویژه ای را در اختیار کاربران قرار دهد. طی این بازه زمانی، شش کاربر خوش شانس برنده چهار کیلو طلا شدند. این قرعه کشی در اواخر سال 2022 صورت گرفت و برنده ها هم تا کنون جوایز خود را دریافت کرده اند. به خاطر داشته باشید که طی چند سال آینده، احتمال برگزاری مسابقات بیشتری هم توسط این بروکر وجود دارد. یعنی تنها مسابقه راه اندازی شده توسط اوربکس همین مورد نمی باشد! با فعالیت در این بروکر و استفاده از خدماتش شما می توانید شانس برنده شدن خود را چند برابر کنید.

ثبت نام و افتتاح حساب

کلام آخر

همانطور که در این صفحه مشاهده کردید، ثبت نام در بروکر اوربکس کار راحتی است. با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده، شما می توانید حساب کاربری خود را در این بروکر ایجاد و نسبت به استفاده از خدماتش اقدام کنید.

دی ارز ، مرجع تخصصی معرفی بازارهای مالی

به‌این post امتیاز دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *